Medlemskap och årsmöte 2016

God fortsättning och gott nytt år HIF:are! Vi har bläddrat blad och i och med 2016:s intåg inleder vi ett nytt spelår som börjar på torsdag med årets första träning. Efter att hela styrelsen tagit det lugnare med sina ideella sysslor för er Supporterklubb under december månad sätter därför även vi nu igång igen på allvar. Först och främst vill vi påminna om medlemskapet i Supporterklubben. På talarkvällen med Calle och Rade smygstartade vi försäljning av Kärnan-medlemskap 2016. Har du inte ordnat ditt kan du alltså göra det på nätet eller på Sweet & Tender redan idag. Efter ett mellanår 2015 med strax över 700 medlemmar ska vi såklart sikta på att åter nå 1000-strecket under kommande säsong. Vi har skrivit det förr men det tål att upprepas, ju fler vi är desto större inflytande har vi i supporter- och arenarelaterade samarbetsfrågor med styrelsen för HIF.När ni ändå håller på och fixa medlemskap borde ni också ordna er t/r biljett till Öster borta fredagen den 22/1. Förra årets resa till Tipshallen blev en mycket lyckad historia med seger på plan och 500 sjungande HIF:are på ena långsidan. Detta års första bortaresa lär inte bli sämre, så missade du ta dig till Växjö sist bör du hänga på den här gången. Med rejäl närvaro ska vi se till att ladda spelarna ordentligt inför det stundande cupgruppspelet.Tillsist kommer nuvarande styrelse som bekant ändra skepnad under januari i och med årsmötet. Bland annat ska en ny ordförande väljas in. Mötet kommer hållas söndagen den 31/1 och alla medlemmar är som vanligt välkomna för att delta i omröstning och komma med frågor, förslag och idéer inför det nya spelåret. Vi återkommer med exakt tid och lokal för mötet inom de närmsta dagarna.På återhörande,Styrelsen för Supporterklubben Kärnan